fbpx

Pressemeddelelse: Nyt partnerskab skal fremme sejlerturismen

Til den kommende sejlersæson 2022 springer magasinet Sejlerens ud i en ny speciel edition med flere artikler, sejlerrelevante oplysninger for vore mange nye sejlerfamilier og naturligvis havnebeskrivelser fra de danske lystbådehavne.

Udgivelsen er et led i et fælles samarbejde mellem tre maritime partnere, Sejlerens, Danske Tursejlere og Foreningen af Lystbådehavne I Danmark (FLID). Målet er at vise danske og udenlandske sejlere alle de oplevelser havnene og farvandene byder på og gerne tiltrække flere turister.

Igennem flere år har Sejlerens magasin været et klassisk og kendt havnemagasin, for en præsentation af lystbådehavnene i Danmark og i Nordtyskland.

I det kommende nummer, som de to danske partnere er en del af, er det udelukkende de danske lystbådehavne, der er i fokus. Udover opdaterede havnebeskrivelser vil der være inspirerende artikler til alle sejlere, om spændende oplevelsesmuligheder i de danske farvande, det gode sejlerliv, godt sømandskab, turbøjer og ankerpladser.

Der vil også være budskaber om sejladssikkerhed og særlige regler for lystsejlads i de danske farvande samt mange andre havnerelevante informationer.

Fra Sejlerens kontor i Eckernförde, udtaler direktør Nina Schubert: ”Vi hilser det nye samarbejde velkommen, det kan give ny styrke til Sejlerens og herigennem bevare sin topplacering som det foretrukne inspirationsmagasin til alle fritidssejlere.”

Og en del af samarbejdet går ud på at få så mange lystbådehavne repræsenteret som muligt, siger Jesper Højenvang, direktør i FLID og fortsætter: ”Magasinet vil blive distribueret, ikke kun til danske havne, men også til nordtyske havne, for at tiltrække endnu flere tyske sejlere. For os i FLID er det vigtigt at vise den mangfoldighed af lystbådehavne, vi har i Danmark, på en måde, der er attraktiv for gæstesejlerne og indbyder sejlerturisterne til at blive en dag ekstra,” siger Jesper Højenvang.

”Vore ønsker for det nye samarbejde er, at viften af spændende tilbud til alle fritidssejlere i de danske farvande bliver kommunikeret så stærkt som muligt, ” siger forretningsfører Leif Nielsen fra Danske Tursejlere – der bl.a. byder ind med Blå Oplevelser.

Kommunikationen vil blive yderligere forstærket af, at de tre samarbejdspartnere stiller deres respektive medier til rådighed for den nye kommunikationsindsats.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til:

Sejlerens: Nina Schubert, +49 (0) 175/50 800 13
Danske Tursejlere: Leif Nielsen +45 4016 3009
FLID: Jesper Højenvang +45 3052 8738

Pressemeddelelse som PDF